New country, New Adventure!

30 maart 2014 - Bangkok, Thailand

There we are, in de hoofdstad van Thailand, Bangkok!

Updates:
Vervoersmiddelen: taxi, bus, tuk tuk, tram, (taxi) scooter, busje met privé chauffeur, Songtewl en olifant.
Weer: giga benauwende lucht, warm, warmer, warmst.
Meest voorkomende Dieren: straathonden, xxl kakerlakken en hagedisjes.
Eten: kip met rijst, kip met rijst en rijst met kip.
Valuta: 1000 bath is ongeveer 24euro

Afgelopen maandag zijn we na 2 vluchten van totaal 13uur om 10uur aangekomen in Bangkok! Eerste impressie: teeeeeeering wat warm.
Met de taxi zijn we naar Bert Kikkert (Khun Kob) gegaan. Voor de familie Luiken een bekende, voor andere lezers: een neef van mijn Oom.
Bert woont zo'n 40 min van het Vliegveld vandaan. Na een beetje zoeken met de taxi zagen we Bert en zijn vrouw Phong al staan.
Snel bij zijn huis naar binnen gegaan waar we op adem konden komen, heerlijk zo'n huis met arco!
In het huis hebben ze, zoals de meeste Thaise mensen, een kamer ingericht om te bidden. Deze kamer staat echt helemaal tot de nok toe vol met verschillende boeddha's!
Super leuk om eens te zien hoe de locals hier wonen.
Vlak bij hun huis is een hotel, daar hebben we de afgelopen nachten verbleven, prima hotel. Hoef alleen niet te weten wat er allemaal in gebeurt. Je kunt de kamers voor een klein prijsje ook een uurtje huren. Tja en waarom huren mensen een hotel voor een uur? Inderdaad. Daarom.

S' Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Ban-Num-kieng-Din Re en dat zit weer aan de Assa Re, bekende verlichte weg in Bangkok. Volgen jullie het nog?;-)
We hebben gegeten met Bert, Phong, Melvin (zoon), Kanya (vriendin van) en Nina (2jarige dochter van Bert).
Uitrusten zit er voor ons zit er helaas niet in, want de volgende dag zijn we helemaal afgemat door Bert. Bert zijn uit de klauwen gewassen hobby is bodybuilding.. dus wij moesten er ook aan geloven. Schema: 2x een uur trainen, eten: rijst met kip en als traktatie een ijsje! En wat we er gratis bij kregen is heeel erg veel spierpijn. Bedankt Bert. Bedankt. Haha

Na een heerlijke nachtrust, ons de volgende dag verwend met een twee uur durende massage, in de hoop dat de spierpijn wat zal minderen. Heerlijk zo'n massage, tot op het moment dat ze met haar elleboog rondjes in je benen gaat draaien, boven op je gaat springen, je slaat of je je zo hard rekt dat voor je gevoel je been er vanaf is getrokken. Nee, we hebben echt genoten! Chillmodes hebben we de rest van de middag voortgezet.. met dit warme weer ga je niet snel voor de lol een lange wandeling maken. S' avonds bij de Big C (groot winkel centrum) een markt over gelopen. Echt ideaal zo'n gids die je overal naar toe brengt. En vooral super lief!

Donderdag zijn we s' avonds samen met Bert, Melvin en Kanya naar Sala Deng gegaan. Hele grote (toeristische) markt. Daar na flink afdingen leuke broek en shirtjes gekocht! Afdingen blijft toch eem dingetje.. Wanneer weet je nou als je een goede prijs betaald of dat je er ruim boven zit? Nou niet dus.. na de markt met de tuk tuk naar de volgende locatie gegaan. Het was erg druk op de weg, was een brug afgesloten omdat er mogelijk sluipschutters zouden zijn.. ook veel zakken zand. Allemaal van de protesten in Bangkok! Gevaarlijk? Ja vast wel, maar zorg dat je niet teveel opvalt. Lukt mij ook goed, met mijn blonde haar.. maar na het spannende ritje in de tuk tuk (met zijn 5en) hebben we het uitgaansleven van Bangkok opgezocht in Nana Soi 4. Dat de sexindustrie hier zo groot was, wist ik niet. Als we Bert en Melvin mogen geloven is dit een hele normale zaak. In iedere nachtclub dansen dames in lingerie of helemaal naakt. Natuurlijk moet iedere meid bepalen hoe ze haar geld verdiend.. maar deze meiden staan hier zonder sprankeling in hun ogen, geen uitstraling. Willen ze dit wel? Bert vertelde ons dat deze meiden dit doen omdat ze geld in het laatje moet brengen voor hun ouders. Ouders weten vaak niet dat ze dit doen.. maar zolang er gekd binnenkomt is het oké. Meiden kunnen hier snel geld mee verdienen, dus verkopen ze hun lichaam maar. Met name aan (blanke, rijke) toeristen.
Ik heb met afschuw en schuld gevoel naar die meiden gekeken.. kerels, ga mij eens uitleggen waarom jullie het zo leuk vinden waarom vrouwen voor de kost met tegenzin hun lichaam (moeten) verkopen? Natuurlijk zijn er ook vrouwen die er wel plezier hebben, maar dat waren de chicks with dicks.. de ladyboys hier. Het stikt hier van de ladyboys! Mannen met tieten en een pik, dansend in een hitsige bekini en allemachtig veel make-up op. Ladyboys met een beetje geld hebben het eronder netjes weggehaald en gaan dus echt als vrouw door het leven. In Nederland is er nog iet wat een taboe hier over, maar hier volledig geaccepteerd.
Cursus hoe onderscheid je een ladyboy van een echte lady? Check de heupen! Haha.. we hebben nog wel paar van die meiden/kerels gesproken, maar hun Engels is er minimaal om elkaar te begrijpen. Met een beetje hulp van Kanya, Melvin en Bert toch nog een paar vragen weten te beantwoorden. Zucht.. genoeg hier over.

Vrijdag fris en fruitig weer optijd op gestaan, want we zijn naar het centrum van Bangkok gegaan om een visum aan te vragen voor Vietnam!
Na wat handige tips van Bert zijn we naar het centrum van Bangkok gegaan. Even wat geld onder het luikje doorschuiven, papierwerk invullen en we kunnen binnenkort onze visum ophalen voor Vietnam! Na het bezoekje bij de Ambassade, de metro terug genomen naar Siam. Heel groot winkelcentrum.. na wat geneus in de winkeltjes de eerste beste tuk tuk gevraagd om ons naar iets moois te brengen. Hij heeft ons gedropt bij een heel groot paleis. Willen we naar binnen, is-ie net dicht! Balen. Ander kereltje wist nog wel iets anders leuks om te doen.. een boottocht van uur langs huisjes, gebouwen en natuur. En dat hebben we gedaan! Wauw zeg, het was super leuk! Met z'n tweeën in een lange smalle boot, met kapitein uiteraard! Super leuk om die huisjes aan het water re zien.. wat minder is weer de grote verschillen tussen rijk en oud. Maar je hoeft geen geld te hebben om gelukkig te zijn.. al gun ik de armen toch een potje goud om hun huisjes op te kunnen knappen. Sommigen staan op instorten.
Na de boottocht terug gegaan naar het station, waar we toevallig tegen een danswedstrijd aan liepen! Super leuk!! De groepen deden op straat voor een jury auditie.
Heb weer genoeg inspiratie op gedaan!

Omdat Phong alleen in het weekend vrij is, hebben we er een groot feest van gemaakt! Ze lieten aan ons de keus wat we wilden doen en het hele gezin ging mee. Phong heeft alles geregeld. Zo stond ze vrijdag avond alvast te koken om de volgende dag het eten mee te nemen. Je raad het al.. kip met rijst! Maar ook heeft ze busje gehuurd en alle informatie opgezocht! Zaterdag stonden we om 8.00 S' ochtends paraat voor de grote dag! Na drie uurtjes rijden kwamen we aan in wat pa lung ta ma ha bua, waar een Tiger Tempel was! Hele grote Aziatische tijgers lopen hier rond.. ze worden gevoet en verzorgd door de monniken die er leven. De tijgers, weliswaar gedrogeerd, kon je aaien en natuurlijk foto's mee maken. Super om die dieren in het echt te mogen zien en aan te raken.
Van de tijger naar de olifant.. niet ver van wat pa lung ta ma ha bua ligt ta wee chai camp, een olifanten dorp! Jaja, van de ene verbazing val je zo in de andere. Van kieve kleine baby dombo's naar super grote Aziatische olifanten. Dat zulke beesten zich laten kennen door mensen. Ze zijn veel sterker dan wij zijn! Jongens uit het dorp zitten er gewoon op en besturen ze. Easy.. t kan en mag allemaal hier in Azië. Tja en onder het mom van 'nu we er toch zijn' hebben wij ook een ritje gemaakt. Daar zit je dan. Op een olifant! Het schommelt giga en je moet je goed vast houden! Je zit dan wel op een soort stoeltje.. maar toch. We kregen ook nog de kans om helemaal bij zijn hoofd te zitten! Super leuk!
Om deze bijzondere dag af te sluiten nog naar de Erawan watervallen in num tuk a ra wan gegaan. Super grote watervallen waar je in kunt zwemmen!
Het was een fantastische dag! En zo lief en aardig dat ze dit geregeld hebben!

Zondag, vandaag voor mij nu, zijn we naar de bekende boedha tempel geweest van Bangkok. Hele grote gebouwen, heel erg mooi versierd. Phong, de vrouw van Bert heeft ons alles uitgelegd. Zo hebben we ook een bloem, wierook en een kaars als offer gebracht aan boedha. Dit doe je uit respect vertelde ze. Het was vandaag zo giga warm dat we na de lunch, rond 3uur weer terug gegaam zijn.. echt te warm en benauwd hier!! Vanavond gezellig met zn allen bij Bert thuis gegeten. Morgen trekken Nanda en ik verder naar het noorden van Thailand! Lieve familie Kikkert, super bedankt voor jullie gastvrijheid!! Het was een super week tot over 2 weken!

Heel veel liefs,
Emmelie
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    30 maart 2014
    Wat een verhaal en wat leuk dat jullie bij bert en Pong langs gegaan zijn jullie zijn dat ook wel heel wat ervaringen rijker ik vind het super dat jullie het zo mooi hebben .
    Heel veel plezier nog knuffel en groetjes uit Lemele
  2. Johan Endeman:
    30 maart 2014
    Wat een prachtig verhaal heb je er weer van gemaakt. Je laat het ons hier helemaal mee beleven.
  3. Janny:
    30 maart 2014
    Hoi wat een verhaal. We genieten volop met je mee, fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen door de familie kikkert. We zien uit naar je volgende verslag.
    Pas goed op elkaar. Liefs jan en janny
  4. Marlon Kuiper:
    31 maart 2014
    Goed verhaal weer!! Lekker bezig daar dames! Blijf genieten!!
  5. A&G:
    1 april 2014
    Wat maken jullie wat mee, genieten! Leuk om Bert en Phong in hun omgeving te zien. Ideaal als mensen je kennis kunnen laten maken met een land en de gewoontes.
    Super verhalen, we zien al weer uit naar het vervolg.
  6. Ruud:
    8 april 2014
    Wat verhaal. Wel erg leuk en spannend voor 2 van die grietjes. Heb Bert nog gesproken en zijn dat lullie nog heel wat spannende welen hebben in Laos, Cambodja en Vietnam. Nou ik lees het het wel in jullie reisverhalen. Gr. Tante Gerda en haar ega.