AUSTRALIE IN 10 DAGEN

23 maart 2014 - Sydney, Australië

Hey everybodey zit er alweer op voor ons! We vliegen morgen naar Bangkok nog eens ruim 2 maand te genieten!

Naar Australië ga je voor de prachtige stranden, surfen en feestjes. En dat is precies wat wij ook gedaan hebben. Geniet van mn reisverslag! En.. het is me gelukt om heel veel foto's online te zetten! Ben benieuwd wat jullie er van vinden..

Daar staan we dan op Sydney airport. Beetje flirten met een vieze ouwe man en we worden relatief goedkoop met een shuttlebus afgezet bij ons hostel.Ik herhaal 'relatief' goedkoop. Sydney is onwijs duur!!

Eenmaal aangekomen bij ons hostel, Captain Cook, bleek dat we boven een hardrock café sliepen. We werden feestelijk ontvangen door alle andere backpackers. Spullen op onze kamer gedumpt die we deelden met een hele vage kerel.. en een biertje (of 2) gedronken en geproost op onze aankomst.

Volgende dag na een heerlijk ontbijtje bij een schattig bakkerijtje vertrokken naar Manly, een buurt in Sydney. Bekende van me zat daar ook, en had er een kamer voor ons geregeld. Om in Manly te komen moet je de ferry oversteken, dit gaf ons weer de gelegenheid om het Opera house en alle wolkenkrabbers van een afstandje te bekijken!

Na aankomst in Manly naar het Bunk House toegelopen waar we 2 nachten zullen doorbrengen.De dag zelf lekker op het strand gelegen, winkeltjes bezocht en boodschapjes gedaan. Good life!
S' avonds met de groep die in het hostel zat in de tuin wezen borrelen en om 10uur vertrokken naar het strand. Zee, strand, wijn, gitaarmuziek en Sydney.. tja wat kan ik er nog meer over zeggen? Klinkt goed he?

Ik moet wel zeggen dat het wel even wennen is hier in Sydney.. mensen die we hier spreken blijven eigenlijk allemaal een jaar of langer. Als ze net met de reis zijn begonnen zijn ze non stop aan de alcohol en feestjes aan het vieren en gaan daarna een keer op zoek naar werk.. toch een andere insteek dat dat wij hebben. Maar des al niet te min hebben wij het erg naar onze zin!

Volgende dag met ons cameraatje op pad gegaan om wat sight seeing te doen in Sydney. De hop on en hop off bus genomen die langs alle higlights van Sydney rijd.
Tja wat zijn de high lights? Sydney is niet echt een stad met oude gebouwen,  mooie geschiedenis of kunstzinnige projecten. Sydney is groot. Thats it.
Door het Operah House maakt het dat Sydney wellicht bijzonder is.. tja, vond het njet echt indrukwekkend ofzo.. maar goed, ik sta er mee op de foto en daar doen we het voor. Sydney heeft wel haar charmes als het gaat om de wolkenkrabbers. Jeetje mina wat een gebouwen zeg!

Tijdens de busrit ook gestopt bij de ZOO waar we uiteraard alles op de foto hebben gezet wat je in ozzy gezien moet hebben. Kangaroe en de Koala was toch wel onze must-have foto. Check! Slang om de nek was trouwens ook de moeite waard! ;-)  zolang ik ze maar niet in het echt tegen kom!

S' avonds met de groep lekker wezen stappen in Shark. Leuke club maar erg streng. Je hoeft maar een keer een misstap te zetten waardoor je maar een klein beetje dronken lijkt, en je wordt eruit gezet. Opzich een goeie zaak. Voorkomt veel ruzie! Erg gezellige avond gehad met iedereen! Leuk om zo snel, zo veel nieuwe mensen te leren kennen!

Zondag ochtend onze spullen gepakt en vertrokken naar het centrum van Sydney. We hebben deze dag de nodige kilometers gelopen. Eerst van het hostel naar de ferry en van de ferry naar het hostel.  Hostel zat aan de Pitt Street. Valkbij de ferry, dachten we. Nou de Pitt Street was dat ook wel, maar deze is nog al lang.  Dus beetje jammer als je aan het einde een goed hostel vindt. Maar goed,  zijn we weer beter getraind als we in Azië lange afstanden moeten lopen.

Onderweg werden we opgehouden door een optocht. Het is vandaag ST. PATRICKS DAY! We vielen met de neus in de boter, weer een feestje. Oh zo erg. Na een optocht, die bar weinig voorstelde maar meer ging om de gezelligheid verder gelopen naar ons hostel om onze spullen in onze kamer te droppen om verder te kunnen genieten van ST. PATRICKS DAY. Vlak bij het hostel hoorden we muziek, gezang en gejuich.

Dat moest vast het feestterrein zijn dachten we, maar nee hoor.. we vielen alweer met onze neus in de boter.. we stonden midden in een protest tegen de overheid! Hebben we dat ook weer mee gemaakt. Na het protest en een aantal gelopen kilometers eindelijk op het feestterrein uitgekomen. St. Patricks Day is een iers feest. Er werd iers gezongen,  iers bier gedronkem, iers gekleerd en iers gesproken. Na wat lekkernijen ons terug getrokken in ons hostel. Waar we overigens ook weer wat km voor moesten lopen. Voetjes omhoog en snel het bed in!

Maandagochtend moesten we om 9.00uur klaar staan bij een hostel iets verder op. Daar werden we op gehaald door SURF CAMP AUSTRALIA. jaja.. we gaan 5 dagen SURFEN!! 5 dagen lang, iedere dag 4 uur surfen. 4uur lang martelen op zo'n plank. Ik ga niet helemaal per dag in detail treden wat we hebben gedaan, maar een ding is zeker: HET WAS FREEKY FANTASTISCH! Het was echt 5 dagen lang genieten.. wat een geweldige week was dat zeg! We gingen met de bus naar 7 mile beach, ruim 2 uur van vanaf het centrum van Sydney. We hadden een groep van 45 mensen waarmee we op kamp waren. Opzich heel veel geluk want normaal gesproken zijn de groepen van 90 man!! Tja, dan spreek je eigenlijk lang niet iedereen. Met 45 man was iedereen met elkaar. Oke, groepjes houd je trouwens toch wel. Naast ons 2 was er nog 1 NL'er op het kamp, de rest bestond uit Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Koreanen en Italianen.  Dat was het wel zo ongeveer. Toen de eerste surfles begon werden we verdeeld over 3 groepen, dit waren vanaf nu onze vaste groepen en vaste instructeurs. Als je die surf instructeurs ziet oehh.. die waren niet mis hoor. Bruine kop, halflang haar, knappe kop.. bij alle meiden liep het water wel uit de mond. Je wordt alleen ff op de plek gezet als je er achter komt dat die surfdudes alla instructeurs nog maar 19 jaar zijn en de jongste zelfs 16.. iets te jong voor mij. Gelukkig heb im nog een weg-surfer thuis zitten ;-)
De instructeurs deden het trouwens wel erg goed!! Zoveel zelfvertrouwen en zo voor de groep staan? Daar kunnen echt heel veel mensen nog wat van leren.

Misschien leuk om nog te noteren: de eerste surfles stond ik al!! Hoe awesome is dat. Oke niet lang en zonder enig techniek.. maar goed ik stond! Alle andere dagem gefocust om beter en langer te blijven staan. En dat is mij gelukt! Ik kan mijzelf nog geen surfer noemen, maar het begin is er zeker wel! Het was echt lekker om goeie golven te kunnen pakken en je tot aan het strand oje surfboard bleef staan.

Het kamp ging trouwens wel gepaard met heel erg veel spierpijn en blauwe plekken.. maar dan ook echt heel veel. Je moet iedere dag je surfboard naar het strand brengen, als je surft jezelf continu opdrukken met je armen om te kunnen staan en hele dat weer dat surfboard de zee in slepen. Zwaar,  maar een voldaan en gelukkig gevoel met heel veel nieuwe lieve mensen in mijn leven! Het was echt superduper!  Ook het eten.. verrukkelijk! Elke ochtend geroosterd broodje, cornflakes en Jus de Orange. S middags een lekker broodje gezond met vlees. Heb zelf broodje Kangaroe gehad! Super lekker!! En S avonds een lekkere pasta met veel sla en tomaatjes! Hmmmm heerlijk!

Vrijdagmiddag werden we na onze laatste surfles en lunch weer met de bus terug gebracht naar het centrum van Sydney. Daar een hosteltje gevonden waar we die avond konden hebben verbleven. Wel nog met een aantal collega surfers wezen eten en een biertje benuttigd! Iedereen was nogal munt van het kamp dus optijd naar het hostel weer vertrokken. Volgende ochtend verrassend vroeg op gestaan en lekker ontbeten bij Starbucks. Na het ontbijt ons gratis tshirt en cap opgehaald bij een surfers winkel en weer uitgecheckt bij het hostel omdat deze de zaterdag volgeboekt was. De weg overgestoken en daar een ander hosteltje gepakt! Spullen snel gedumpt en een wandelingetje gemaakt naar Dance Central Sydney waar ik een dansworkshop gevolgd heb! Heerlijk om even weer te dansen. Lekker zweten en de heupjes los gooien! Was erg leuk om te doen!! Na de workshop ff gechild in het Maze hostel en onze route vervolgd nar China Town. Die ontbrak namelijk nog op ons sightsee lijstje. Daar lekker ontspannen door heen gesjokt en er wat gegeten. Was ook een soort van chineese markt. Druk! Maar goed, daar moeten we maar aan wennen want in Azië is het nog veel erger!

Na Chinatown¥ opzoek gegaan naar Darling Harbour. Voor ons gevoel uren gelopen en heel vaak de verkeerde kant opgestuurd door mensen.. maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Elke zaterdagavond moet er namelijk vuurwerk te zien zijn! Goed plaatsje opgezocht tussen de honderden tot duizenden mensen en heel veel straatmuzikanten en om 9.00uur genoten van prachtig vuurwerk wat werd afgestoken op de maat van de muziek wat er werd afgespeeld! Super om het te zien! En super om hiermee Sydney af te sluiten. Na het vuurwerk de route weer terug naar ons hostel gelopen en onze vermoeide beentjes op bed gegooid.

S nachts nauwelijks geslapen omdat mijn wedstrijd team een belangrijke wedstrijd die dag heeft! Tja.. we zitten hier 10uur vooruit dus alles is omgedraaid. Gelukkig heb ik door met Helinda te kunnen skypen de meiden zien dansen. Super gaaf!! Op zo'n moment toch wel jammer dat je er niet bij bent hoor.. Na de dans uurtje geslapen en weer de wekker gezet voor de uitslag. Lig je dan in bed, vol spanning.. haha. Toen de categorie dans aan de beurt was.. viel het internet weg hoor. Gelukkig echt net optijd weer aangekregen. Geluid op het hardst en net op het juiste moment horen de ze 1e zijn geworden!! Aaahhh! Rondje door de kamer gedanst en geschreeuwd. Hoop niet dat de buren zijn wakker geworden! Super leuk dat je door middel van Skype er toch een beetje bij kan zijn!

Vandaag zondag een extreme chilldag ingepland waar we lekker niks gaan doen.. heeeeerlijk! Beetje internetten, blog typen en relaxen. Mag ook wel voor een keer toch?

Bye Sydney! It was nice to meet you..

1. Marlon Kuiper:
    23 maart 2014
    Super tof verhaal weer emmelie!!
    Nice dat jullie het naar je zin hebben gehad ;)
    Have fun in Azie! Gaat zeker lukken denk ik!!
    Azie is namelijk ook fantastisch!

Enjoy it!!
  2. Janny:
    23 maart 2014
    Hoi Emmelie, wat een verhaal weer. We hebben genoten van jullie avonturen. Veilige reis naar Azië en we zien uit naar de volgende verslag.
    Pas goed op je zelf.
    Have fun met Nanda.
  3. Henny T:
    Hi Emmelie,

Wat een leuke verhalen, heel veel plezier in Thailand!
  4. Bert luiken:
    24 maart 2014
    Hoi Ems, Nu ik dit lees is het bij jullie 'savonds 8 uur dus jullie staan nu op het vliegveld om over 2 uur te vertrekken. Mocht je toch nog je blog lezen / internet hebben dan wens ik jullie een fijne reis!!
    Leuk je verhaal te lezen .... op naar Azie Tailand .... weer een nieuwe belevenis XXX Pa & Ma