“I didn't know that the world could be so mind-blowingly beautiful.”

15 maart 2014 - Moore Park, Australië

Hey Guys!

Even een kort verslagje om Nieuw Zeeland af te sluiten. Vanuit Sydney, waar we gister zijn aangekomen, typ ik het laatste verslagje van Nieuw Zeeland.
Word weer diep graven wat we gedaan hebben, maar doe mijn best!

Ik vertelde in het vorigen reisslag dat wein Kaikoura waren, daar hebben we nog enkele dagen extra gezeten.
Kaikoura stikt van het Wildlife dus nog genoeg te zien..
En als ik 1 wildlife animal mocht kiezen, koos ik voor de walvis. En die hebben we nu ook gezien!
Op een misselijk makende boot, maar dan ook echt extreem, want overal waar je keek waren mensen aan het kotsen omdat ze zee ziek waren.. bah.
Als je dan al beetje misselijk bent en je hoort iedereen over hun nek gaan, ga je zelf ook bijna nekken!! Bah! Maar back naar de walvis.
Naar eindeloos turen, want die beesten zie je niet zo snel, was hij daar dan eindelijk:DE WALVIS. om precies te zijn: DE SPERMAWALVIS. interesting, isnt it?
Waarom sperm whale? Geen idee, toen ik dat hoorde was ik er met de gedachte niet meer bij haha.
Maar wat een beest zeg! Daar lag hij relaxt in het water, beetje te chillen. Naar 119 foto's verder van de rug van de walvis kwam dan ook het grote moment. Hij ging onder duiken, ik denk letterlijk en figuurlijk. (Zal wel denken, kut toeristen) heel langzaam ging zijn lichaam naar beneden wat eindigde met een pracht beeld van de staart.
Dus nu heb ik niet een poster waar de staart van een walvis op staat, maar een eigen foto! Veel mooier! Wat een reusachtig beest zeg, niet te bevatten dat deze beesten hier leven en nog relatief dicht bij de kust! We hebben in totaal 2 walvissen gezien en 1 dolfijn. Dolfijn kon me gestolen worden, staat niet op de foto dus! Haha.

In kaikouracity nog lekker wezen shoppen, wijntjes drinken, proosten, eten, nog een wijntje. Good life! Ook in de kroegen en restaurants hier weer veel mensen gesproken!
Blijft leuk, nieuwe mensen ontmoeten. We zijn s avonds nog naar een Jem Sessie geweest! Erg leuk om te zien hoe iedereen zo achter de drums, gitaar of microfoon springt! Heb nog even getwijfeld om te gaan zingen... heb het toch maar gelaten bij het mee bleren tussen het publiek.

Na al een aantal nachten hebben gehad in Kaikoura, en op dezelfde camping gebeurde toch weer iets onverwachts! Zaten lekker met zn 3en in de hottub. Maar aangezien we altijd voor 2 betalen, en we nu al meerdere dagsn op 1 plek zijn werden we betrapt! Beetje zielig doen, en nee we hebben haar net ontmoet in de stad.. blablabla. Moest Marlon nog maar voor 1 nachtje betalen. Prima! Haha.
Op de caming zagen we ineens een groep Amerikanen, die we in Queenstown ontmoet hadden!! Super leuk!!

Nadat we Kaikoura van boven en onder, achterstevoren en op de kop gezien hebben, zijn we verder gereden naar Christchurch.
Wat een paar jaar geleden een mooie stad was, is nu niks meer van over...
Door de aardbevingen de afgelopen jaren is de stad helemaal verwoest, heel jammer.
als je er rond loopt voelt het ook stil en grauw.. hier en daar wat gekleurde borden om de wederopbouw een beetje op te fleuren, winkels zitten in gekleurde containers maar dat is het verder eigenlijk ook.. zo zonde!

Een vriendin van mij, Natasja heeft haar oom hier wonen. Ome Harrie! Heb van haar telefoonnu mer enzo gekregen. En na wat telefoontjes over en weer, werden we door Ome Harrie uitgenodigd om wat te gaan eten savonds. Harstikke leuk natuulijk! Omdat het nog vroeg op de dag was, eerst een meseum bezocht in Christchurch. Over de geschiedenis van de Maorie, stukje aardbeving, wilde dieren in Nieuw Zeeland, Dinosaurussen, Stukje Azië, Street Art en nog wel meer onderwerpen. Allemaal in 1 meseum geprot! Niet gedacht dat het zo groot was, dus toch heel wat uurtjes hierin gespendeerd!! Erg interessant, maar vraag me niet om alles wat ik te weten ben gekomen na te vertellen wat mijn geheugen is op dit moment een zeef.
Na het meseum naar Ome Harrie gegaan, waarna we lekker uiteten zijn geweest! Was erg gezellig om met een 'locals' de hele avond aan tafel te zitten want die verteld je veel over het echte leven hier.

Volgendedag ons gefocust op het opruimen en schoonmaken van de camper en het inpakken van de tas.. want jaja de volgende dag moeten we m alweer inleveren!
Na schoonmaken lekker genoten van wijntjes en wat lekkers, eigenlijk zoals elke avond.. haha..tja we zijn immers op vakantie!!
Omdat we de volgende dag eigenlijk alles al klaar hadden hebben we ons verdiept in nog een meseum. Een museum over de aardbevingen in Christchurch!
Heel erg interessant, vooral omda de informatie zich zo goed aanvult met alle verhalen van Ome Harrie.

smiddags was het zo ver, we moesten ons campertje inleveren. Met pijn in ons hart hebben we afscheid genomen van ons campertje. Het campertje waar we zoveel met mee hebben gemaakt, zal nu bewoond worden door andere toeristen. Bye bye happy camper! Bye bye Nieuw Zeeland.
We werden gebracht naar het vliegveld, waar we maarliefst 19uur moesten wachten.. 19 uur inderdaad. Zijn normaal gesproken 2 werkdagen. En wij maar zitten wachten...
Uiteindelijk was het zo ver, we konden vliegen naar Auckland!! In Auckland een hosteltje gepakt waar we een beetje de dag hebben door gebracht, en beetje naar de winkels gelopen om wat te eten en te niksen. Heerlijk sloom laatste dagje.
volgende dag zijn we om 19.00uur naar Sydney gevlogen, Marlon is verdergevlogen naar Bangkok. Dus vanaf nu zijn Nanda en ik samen!!

en nu zit ik alweer hier met mijn gedrag... in het warme Sydney!

Tot snel! Liefsxx

1. Marianne:
    15 maart 2014
    Ik vind het hartstikke gaaf om te lezen dat jullie zo,n mooi avontuur aan het beleven zijn dit is een belevenis van je leven meis geniet ervan en pas goed op elkaar knuffel Jaap en Marianne
  2. Bert luiken:
    15 maart 2014
    Heey Emmelie wat een belevenis zeg van die walvis in dit geval een potvis(ned) sperm whal zo noemen ze deze dieren in het engels
    omdat er in de kop van de walvis een grote hoeveelheid olieachtige vloeistof zit die dus blijkbaar op sperma lijkt . De vloeistof is er voor omdat het dier erg diep duiken kan op jacht naar inktvissen ze kunnen wel een uur onderwater blijven een potvis behoord tot de tandwalvissen ik had het dier graag willen zien ik benijd je toch nog wat leert van oe va nog veel plezier daar dames .kusssjjess
  3. Alie:
    16 maart 2014
    Wat een tegenstellingen hebben jullie in die weken gezien; van gletsjers tot zon; amazing! Veel plezier verder!
  4. Dineke:
    17 maart 2014
    Hai!!!, Emmelie,
    Bedankt voor je leuke verhaal; weer genoeg beleeft zo te lezen:)
    Ga zo door, en ik wens je nog een mooie reis verder.
    Hoor graag weer van je!
    Lfs., Dineke
  5. A&G:
    18 maart 2014
    Oeps, deed me denken aan Albert op die boot! Heeeeel erg zeeziek en geen walvis gezien! We mochten daarom de volgende dag voor de halve prijs. Toch maar niet gedaan :-(
    Lucky you!
    Nu volop genieten van het zonnige Australie. groet Albert en Geja