There we are! At the 'wunder down under'!

7 februari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na (om precies te zijn) 27 uur vliegen, 13 uur wachten, 5 films, 6 vliegtuig maaltijden, 1 douche, 10 uur slaap, 3 huilende kinderen, 6 chineese theetjes, 12 x tetris mèt highscore, te veel sigaretten mee gesmokkeld en een hele boel geduld zijn we dan eindelijk donderdag aangekomen in Auckland, Nieuw Zeeland!

Auckland
Nadat we de taxi chauffeur gruwelijk onder druk hebben gezet heeft hij ons voor een lager tarief naar het hostel gebracht waar we 2 nachten hebben verbleven. De eerste dag kwamen we savonds aan, spullen in het hostel gedumpt en goan! En ja hoor.. zonder maar iets te zeggen werd er al Nederlands gepraat tegen ons.. (met onze melkflessen en kaaskop wordt je er direct uitgepikt) 2 kerels from Alkmaar (of all places...) dus samen met ze een hapje gegeten (was er 1 een trucker, dus kon mooi mee praten over laden lossen pasjes en schijf systeem haha). Daarna lekker met z'n drietjes the pub in gegaan. Nanda gaf eerder al aan de pot savonds niet te willen bewaken omdat ze qua drankbestellingen nog wel wild gaat, en dat hebben we geweten.. DIKKE HALVE LITERS BIER! Maar ging er prima in!
Kwamen al snel aan de praat met een Zwitser en Zweed, hebben ons wat tips gegeven om in Auckland te bezoeken!

Volgende dag (vrijdag dus) naar Mountain Eden gegaan. Hoge berg met mega mooi uitzicht op Auckland met oude kraters van de vulkaan.
Heel mooi allemaal, maar tering wat een wind!!
Daarna met de ferry naar Waikheke Islands gegaan! (Niet iets voor een romantische scene zoals de titanic, gigantische wind!
Eindelijk op het eiland aangemomen..
Uren en dagen op zoek naar een fatsoenlijke bus op het eiland, niets gevonden. YOLO: dan maar liften! En ja hoor.. de eerste keer raak! Was een erg leuk geluksmomentje! Vrouw bracht ons naar een strandje.. sprakeloos hoe mooi het er is! De wind, de zee, de natuur.. in woorden eigenlijk niet uit te drukken en zonde van mijn tijd ;-)
Daarna lekker fish en chips gegeten en weer liftend terug naar de Ferry! And again: twee keer liften, twee keer direct raak (zegt dus al genoeg over de vriendelijkheid van de bevolking van nz! Top!
Daarna als 3 lieve vermoeide gezouten katjes naar het hostel gegaan met een goed glas rode wijn!

Vanaf morgen hebben we onze happy camper! Hoe verder de wifi in nz is, i don't know, zal er asap wat opzetten!

Liefs,

Emmelie

1. Marianne:
    7 februari 2014
    Wat leuk om te horen dat het allemaal goed gaat jullie zullie wel moe zijn na de eerste dagen vliegen geniet ervan meid we blijven jullie volgen dikke knuffel van jaap en Marianne
  2. Natasja:
    7 februari 2014
    Wauw, leuk leuk!! je zult nog veel meer mooie dingen gaan zien en ik ben dan ook erg benieuwd na de rest van je belevenissen.. want ook die gaan er vast en zeker komen!!:p

Ciao xxxx
  3. Bert luiken:
    zitten daar ook leeuwen?
  4. Janny:
    7 februari 2014
    Fijn om te horen dat de reis voorspoedig verloopt en dat jullie zo genieten van alles, wij verheugen ons op jullie verhalen. Veel fun met de camper, knuffels van ons
  5. Ans:
    8 februari 2014
    Hartstikke stoer zijn jullie! Ben benieuwd naar verdere avonturen
  6. Rutger:
    8 februari 2014
    Top! Maak er wat moois van!
  7. T. Ria:
    8 februari 2014
    Vanaf het moment dat jullie op pad gaan met de happy camper Nieuw Zeeland verkennen wordt het pas echt genieten denk ik!
    Ik ben erg benieuwd naar je verdere belevenissen.
  8. Iris:
    Leuk!!
    Nu met de camper op pad.
    Veel plezier!!