You know what they say about big feet..... big socks!

11 februari 2014 - Kaikohe, Nieuw-Zeeland

You know what they about big feet... big socks!

There I am again! From the top of New Zealand!
Maar laat ik beginnen bij waar ik geëindigd ben...
De camper.. nee laat ik het goed zeggen; de HAPPY CAMPER!
En dat is het, het geluk straalt er vanaf! Luxe die ik thuis niet gewend ben is hier aanwezig! Een keuken, 2 slaapkamers, woonkamer, tuin en buitenkeuken! Hoe rooskleurig kun je het hebben!? Oke je moet het misschien allemaal in xs formaat zien, maar het is goed te doen! ;-)

En ooh, wat ben ik blij dat we voor een camper gekozen hebben.. je ziet landschappen, uitzichten, plekken die je anders niet zult tegen komen!
Happiness op (bijna) het aller hoogste niveau, alleen Coen zou er nog bij moeten zijn ♡. Oke genoeg gezwijmel.. there we go in de camper.
Links rijden, maar dan ook alles omgedraaid zeg maar. Alles is links: knipperlichthendeltje, stuur, versnellingspoke alles is omgedraaid.
Maar het gaat ons goed af! Je raakt er zo aan gewend. Valt dus reuze mee.

Urititi beach: Aangekomen op de eerste camping, zeer primitief met koude douche maar wel aan zee! Dag erna lekker koude duik in de zee genomen!
Piroa falls: Verder met de camper rondgetrokken naar Waipu. Na een hobbelige rit en een avontuurlijke wandeling bij de watervallen aangekomen! Super gaafi gezicht! Alleen het geluid van het vallende water heeft al iets..
Waipu caves: grotten, alleen de grotten opzich al vet, maar het verhaal word nog mooier! Wandelen op grote rotsen en uitkomen in een pikdonkere rots.. (normaal gesproken ga je er met een gids, maar he we zijn echte avonturiers dus dit kunnen we ook zelf!) Zaklampje op de kop (Marlies en Michel jullie hoofdzaklamp komt nu al van pas! Thanks!) En gaan! Wat dieper in de grotten zag je een gigantische sterrenhemel! Alleen een sterrenhemel van lichtgevende wormpjes, ook wel de glow worms genoemd. Prachtig gezicht! Glow worms zijn langwerpige worpjes die een kleine lichtgevende stip opzich hebben. Super mooi gezicht dus!
Whangarai: na onze avontuur bij de waterval en de glow worms zijn we opzoek gegaan een plek om te overnachten. Nadat we een parkeerplaats gevonden hebben waar we gratis(!) Konden overnachten hebben we ons zelf in het gras geparkeerd met een lekker biertje.. want tja het is immers hoog zomer hier.
Niet veel later kwam er een busje voorbij mer werklui, ze nodigden ons uit voor een bbq! En zo naïef dat ik ben heb ik de meiden overgehaald om met ze mee te gaan. Dus hup in de camper achter ze aan.
Het zijn drie 40 year old divorced men! Ben from America, Ian from Ireland en Mel from New Zealand. 1 reusachtige neger met teeeeering grote voeten. Bij de vraag hoe groot zijn voeten zijn, was zijn antwoord dus ook: you know what they say about big feet....... big socks! (Vandaar de vage titel van deze blog) 3 zeer beschaafde nette kerels. Eerst eten de gasten dan eten ze zelf achter ergens want dat is niet netjes als je dat bij de gasten doet..
We waren zelfs 'rude' dat wij de afwas gingen doen want dat hoort niet als gast! Na genoeg biertjes, lekker vlees, salade en hilarische gesprekken hebben we ons terug getrokken in onze camper waarna we de volgende ochtend (vriendelijk) werden weggestuurd door de motel eigenaar omdat we er niet mochten staan... dus terug gegaan naar onze eerdere parkeerplaats een Wangarai waar we een lekkere kop koffie hebben gedronken en hebben geprofiteerd van gratis wifi. Vervolgens door gereden naar Tutakaka. Heerlijk gezwommen, gezond en gesnorkeld!! Prachtig allemaal! Einde van de middag door gereden naar Paihia waar we een mini camping vonden met veel collega backpackers die ons weer veel tips konden geven! Pas hier realiseerde we ons dat we eigenlijk nog maar 'heel even' hebben.. dus alles goed bekeken wat we willen zien op het Noorde eiland. Het schijnt namelijk in Zuid nog mooier te zijn. (Serieus, als het nog mooier in dan Noord dan is heaven dus echt een place on earth).
Savonds romantisch dinner in the dark gehad. Omdat het zo donker was was het op de tast vlees omdraaien op de bbq en maar hopen dat het gaar is.

Volgende ochtend vroeg de wekker gezet en de route vervolgd naar het noordelijkste puntje van NZ: Cape reinga. Prachtig gezicht en de zee ook zo helder! Alsof we op google bewerkte plaatjes aan het kijken waren van 5 sterren vakanties maar dan nog 1000x mooier. Google liegt dus niet!
De dag vervolgd met een rit naar kaikohe. Alleen het auto rijden opzich is al een activiteit. De zon, de wind, de natuur en een goed nummer op de radio is eigenlijk al een volmaakte dag. Nu aangekomen in Kaikohe zitten we lekker te internetten in de volgensmij meest beruchte buurt van nz. Dus maar eens kijken waar we vannacht slapen!

Iedereen bedankt voor jullie reacties erg leuk om te lezen!

Liefs,
Emmelie

1. Paul:
    11 februari 2014
    Hey Emmelie, erg leuk om ook jouw reisverhaal te lezen. Geweldig om het "mee te beleven", jullie hebben het fantastisch daar, ik zou zo willen ruilen. Heel veel plezier en gezelligheid nog met elkaar! Groetjes en liefs, Paul
  2. Marianne:
    11 februari 2014
    Hoi Emmelie wat leuk om te lezen dat jullie het zo mooi hebben daar ik ben heel benieuwd naar de foto,s die komen gaan en wat fijn dat het allemaal goegemeente gaat het links rijden bijv. En de camper wij wensen jullie heel veel reisplezier en pas goed op elkaar dikke knuffel van Laap en Marianne xxxxx
  3. Choreolinda:
    Dushiiii,

Wat super om dit te lezen en wat een geweldige tijd heb je daar! Nu al kneiter veel gezien en je bent er nog.niet eens een week.. Hah veel plezier meissie, geniet ervan en pas goed op elkaar!! X
  4. Sofieke luiken:
    AWESOME EMMS!! Ik ben facking jaloers! :O
    Zie je vanavond weer op Skype skattie!
    Kusjes soof & lau
  5. Sieske:
    OMGG zo mooi!!
    Heb je nog foto van je camper??
    Kussss
  6. Twins:
    11 februari 2014
    Waaaaauw geweldig jullie verhalen en de foto's zijn super gaaf!!
    We zijn nu al jaloeeers dat in zo'n klein tijdsbestek. maar je hebt ons hier al een beetje op voorbereid...
    heeeeeeel veeel plezier jullie daar♡♡
    Pas goed op elkaar en geniet er van xxxx
  7. Dineke:
    11 februari 2014
    nou Emmelie dat ziet er supermooi uit.
    en een prachtig verhaal!!
    een droomvakantie:-)
    geniet er nog heeeeel veeeeeel van.
    groetjes aan allen van , Zandeinde 4.
    lfs. Dineke
  8. Jeffry en Astrid:
    12 februari 2014
    Hee Em! Super vette foto's! Lijkt me echt mooi daar! Je hebt ook al veel gedaan zeg! Heel veel plezier nog daar, maar dat gaat vast en zeker lukken! Liefs
  9. Lisette:
    13 februari 2014
    Hoi Emmelie!
    Wat een supergave foto's! En erg leuk om je blog te lezen. Ik kijk nu al uit naar je volgende ;-)
  10. Bert luiken:
    14 februari 2014
    Hoi Ems, mooie plaatjes zeg, om jaloers op te worden!!
    Nog foto's met de onderwatercamera kunnen maken?? Liefs voor jullie alle 3. Bert en Jannie
  11. Jenny:
    14 februari 2014
    Hoi Emmelie.
    Wat een belevenissen, prachtig mooi en leuk om te lezen. Zo genieten we een heeel klein beetje mee, bedankt. Groeten uit Ommen!
  12. Janny:
    15 februari 2014
    Hoi Emmelie, we genieten volop van jouw verhalen, jullie gebruiken elke minuut volop. Hopelijk komt er gauw een vervolg. Geniet ervan alle drie. Jan en Janny
  13. Irma en clemens:
    16 februari 2014
    He Ems,

Wat schrijf je toch geweldige verhalen, heerlijk om te lezen! Het klinkt echt jalours makend, al begint hier de lente toch ook wel echt :D! Maar zulke mooie google plaatjes zijn hier nog wel ver te zoeken! Geniet er maar lekker van en hou ons zo nu en dan maar op de hoogte...

Pas goed op jullie zelf
  14. Yvonne:
    18 februari 2014
    Waar je al wel niet blij mee kan zijn, niet? ;)