Kiaora! (hallo)

18 februari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Iedereen zit natuurlijk met smart te wachten op weer een nieuw verhaal.. het duurde weer even want het internet is zoals gewoonlijk niet denderend. Had ik mijn verslag mooi afgemaakt, had ik de kans om hem erop te zetten.. issie verdwenen! Dus nog een keer een verhaal typen. Ook voor mijzelf handig, weet ik als ik terug ben wat ik ook alweer gedaan heb.

Ik vertelde jullie in mijn laatste blog dat we zouden overnachten bij de criminele buurtje bij Kaikohe. Nadat we alles online hadden gezet kwam er al snel of een te dronken of te onder te drugs bezeten kerel aan die ons lastig viel. Na een sigaret en een boze Nanda hebben we hem kunnen wegsturen. Nog even dacht ik als jongerenwerker hierop in te moeten spelen en een plan van aanpak te moeten maken, maar hé ik ben op vakantie.. dus vertrokken naar een andere plek, ga savonds laat maar eens op zoek naar een plek waar je legaal mag staan!

Na geen enkele parkeerplek gevonden te hebben kwamen we aan in het plaatsje Omapere, zagen daar nog mensen buiten zitten. Dus daar naar toe gereden en gewoon maar gevraagd of we daar konden crashen (slapen). Vrouw zei dat we de derde al waren die bij haar hadden aangeklopt. Maar het was geen probleem om de camper bij hun neer te zetten! Super top dus!

Volgende ochtend weer vroeg vertrokken naar.. HOT WATER BEACH! Was weer een flink stuk rijden voordat we aankwamen bij het strand. Je kunt bij Hot Water Beach op bepaalde tijdstippen een eigen hottub alla jacuzzi maken, helaas waren we net te laat. Niet getreurd, bleek dat je savonds alla snachts er ook een kon maken! Dus nadat we de camper geinstalleerd hadden op de camping en lekker gegeten hadden (wat trouwens echt een plus punt is want de meeste campings hebben allemaal een eigen keuken met kookgerei, echt ideaal!), zijn we vertrokken naar het strand. Veeel ste vroeg natuulijk, maar met een lekker rood wijntje werd de tijd al snel opgevuld. Toen het uiteindelijk zo ver was konden we beginnen met graven. Met (eerlijk) ‘gevonden’ schepjes een gat gevragen, nou ik overdrijf niet.. maar je kon er echt niet normaal met je voeten instaan! Zo gigantisch heet dat het was joh! Poeh! 65graden was het water. Maar op het moment dat zeewater er bij kwam kon je er heerlijk inzitten en had je je eigen hottub! Dus ingredienten voor een perfecte hottub: schep, zand, 65graden bronnen en zee! Daar zit je dan met je goeie gedrag, snachts in een eigen gemaakte hottub aan het strand in Nieuw Zeeland! Geluksmomentje!

Na heerlijk gebadderd te hebben de volgende ochtend vertokken naar.. Hobbiton! Nanda en Marlon zijn niet naar het park gegaan en hebben watervallen opgezocht. Het park was de movieset van Lord of the Rings en The Hobbit. Super leuk om te zien hoe ze de Hobbit huisjes in stand hebben gehouden. Je kreeg uitleg over alles uit de film, welke dingen wel of niet waar zijn. Voorbeeldje: in de film is er een zonsondergang over het landschap. Landschap: echt. Zonsondergang: nep want hij gaat aan de andere kant onder! Hele mooie boom boven het Hobbit huisje is wel heel mooi groen dan alle andere bomen: nep! Hartstikke neppe boom. Dus heel erg leuk om al die kleine dingen te horen. Straks zeker weten nog een keer alle films terug kijken!

Tijdens de rondleiding van Hobbiton meisje uit Finland ontmoet, heb haar uitgenodigd om mee te reizen naar Rotorua (waar ze zelf ook heen wil), dus huphup met z’n 4en in de camper op naar Rotorua. Kwamen per toeval leuke markt tegen dus daar heerlijk gegeten. Wat het was geen idee maar het leek op een kipcorn, broodje bakpao en een pannenkoek met groente en kip.. tja, maar het was heerlijk! Haha. Daarna een biertje met z’n 4en gedronken. Daar weer heel veel backpackers gespot en een bejaard bevriend koppel waar we gezellig mee gekletst hebben. Een bekend rugby team kwam ook nog langs, gespierde massa’s en zwijmelde meisjes die achter ze aan liepen. En ik heb voor elkaar gekregen om ze voor de camera: ‘ik eet graag pannenkoeken’ te zeggen. (stond in het opdrachtenboekje die ik van mijn dansgroep heb gekregen) S’avonds konden we alle drie niet meer rijden dus hebben we illegaal geslapen op de parkeerplaats van het goverment (overheid). Gratis overnachtig! Check!

Volgende ochtend weer snel die camper verplaatsen, want.. we gingen raften! Strak strak in mijn wetsuit pak pak kijk is hoe ik hak hak.. zag er niet uit maar goed.. haha Na een strenge uitleg van de meester hophop het water in! Met twee engelsen voorin en wij daarachter gingen we hoor.. op het water en de watervallen af! De hoogste waterval was 7 meter. (hoogste commerciele waterval). Het viel gelukkig mee hoe eng en heftig het was, maar still awesome!

Waren redelijk op tijd er weer, dus het dichtstbijzijnde museum opgezocht en in gelopen. Het bordje: ‘eerst betalen’ hadden we ‘per ongeluk’ niet gezien. Na zo’n 10 minuutjes werden we toch vriendelijk verzocht het gebouw te verlaten. Nou, heel raar want we hebben nergens iets zien staan.. haha toch maar weer weg gegaan.

’s Middags zijn we naar een Maori dorp gegaan. Genaamd The Thermal Village: Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao. Dus…. Korte naam is Whaka. Dorp heeft actieve geisers, dus het water om je heen kookt gewoon echt. (EN HET STINKT JOH.. NIET TE ZUINIG!) Voordat we echt door het dorp heen gingen lopen kregen we een showtje te zien. Slechte performance als het aan dansjuf Emmelie lag. Maar agg.. het zag er wel grappig uit.

Daarna nog weer doorgereden naar een klein plaatsje met 1 camping, 4 schapen en 3 kiwi’s die we nog steeds niet echt gezien hebben. Zat ergens tussen Rotorua en Wellington. Camper geparkeerd op de camping, wezen eten en savonds potje wezen kaarten met was Engelsen. Nadat de fles wijn leeg was en we genoeg potjes kaart gespeeld hadden naar bed gegaan om de volgende dag door te rijden naar Wellington.

Wellington stond op z’n kop omdat er een muziekfestival was, super gaaf! Super duur! Dus vanaf de kant in het zonnetje mensen wezen kijken en daarna heerlijk waterpijp gerookt. Eind van de middag afgesproken met Carys, werkte met haar samen op Siblu in Frankrijk. Ze werkt nu voor een jaar in NZ. Samen met haar en haar vriend wat gegeten en gedronken. Ze vertelde over de Cable Car dat als je daar mee naar boven ging je mooi uitzicht over Wellington had. Hebben we s’avonds nog even gedaan, super mooi uitzicht! Was nog een museum over sterren, Nanda stiekem naar binnen gegaan en… ze heeft de maan aangeraakt! Awesome… S’nachts de ferry (pont) genomen naar het zuidereiland! Een oversteek van 4uur! Denk je dat het op de wereldkaart het maar 10 minuutjes is zo.. of dat je het met eb wel lopend kan doen. Niet dus. Voor nu eindig ik hier mijn verhaal, zitten ondertussen al even op zuid, die update geef ik jullie zo snel mogelijk weer!!

Even nog een paar persoonlijke weetjes:

- Helinda, Mirjam en Simone; heb echt elke dag jullie uberlelelijke tevas aan maar ze lopen heerlijk!

- Marcel van der Veen: de Maories (die mensen uit nz) hebben de POI ondekt, teminste daar komt het vandaan!

- Judith Elders: het ijs waar je oververtelde is HEERLIJK! Heel veel liefs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirjam:
    Beste Meid,

Wat een ontzettend mooi berichtje!
    Goed dat Nanda streng heeft opgetreden..
    Is die heftige lucht van de teva's er al een beetje af?
    Harstikke mooi om te horen meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DOE JE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LIEFS(L)
  2. ZUSJE.:
    18 februari 2014
    Ohhhh ik ben zo faaackingjaloers emms!
    En gewoon bij de hobbit & lord geweest, like wtf!
    Als je volgend jaar een keer weer naar die film gaat, kun je zeggen : ik ben daaaar geweest!!
    Superrrr gaaf!
    Heeeel veeel plezier daar! Pas goed op jullie zelf!
    Heeeel veel kusjes van mij en lautjepautje!
  3. Rose:
    Gaaaf! Jaloers hiero! enjoy!!!! greetz uut Dalfsen
  4. Bert luiken:
    18 februari 2014
    Hoi Ems, weer een leuk verhaal zeg ... allemaal waargebeurd? vast wel. Je maakt iedereen wel lekker hoor met je leuke activiteiten en de mooie omgeving. Hoezo jaloers... groetjes en geniet ze!!
  5. Sieske:
    18 februari 2014
    OMG lord of the ringsss SUPER VET!!
    Heb je deel 3 daar niet alvast mogen zien :p

7. Marlies:
    Oooh het klinkt echt heeeerlijk! Geniet geniet geniet!!! xx M&M
  8. Astrid Westra:
    20 februari 2014
    heey emmelie. het klinkt allemaal heel leuk en super :) heel veel plezier. groetjes xxxx
  9. Jenny:
    20 februari 2014
    Weer super genoten van je verslag. Bijna te mooi om waar te zijn.....Bedankt.!
  10. Janny:
    20 februari 2014
    Ha Emmelie, volgens ons komen jullie uren tekort, hebben jullie nog tijd om te slapen? Lekker genoten van je verhaal, zien nu al uit naar het volgende verslag. Veel plezier!!!!!